...Tylko głupiec myśli, że Moc można wykorzystać do przyziemnych celów. Z takich głupców, obdarzonych Mocą, narodzili się kiedyś Sithowie...
Home | Forum | FTP | Zaloguj

Animowany napis.

To moj pierwszy tutorial, wiec prosze o wyrozumialosc :). Zaznaczam, ze sam jestem poczatkujacy i przekazuje Wam to co sie sam nauczylem. Pokaze Wam jak przy pomocy AE (Adobe After Effects) i pluginu Trapcode - Shine ( http://www.trapcode.com - plugin platny).

Zaczynamy!

Krok 1: - tworzymy projekt i kompozycje

Stworz nowy projekt (File -> New -> New Project lub Ctrl + Alt + N). Nastepnie utworz w nim nowa kompozycje (PPM - prawy przycisk myszy w oknie projektu i 'New composition' lub Ctr + N). Nazwijmy ja np. comp1. Dane kompozycji jakie wybralem macie przedstawione na ponizszym screenie.



Krok 2: - tworzymy warstwe

Na dole ekranu powinniscie miec okno nazwane 'comp1 Timeline'. To wlasnie tutaj dodaje sie wszystkie wartstwy, efekty i rozmieszcza w czasie.

Naciskamy PPM w oknie Timeline i nastepnie wybieramy New -> Solid (lub Ctrl + Y).

Ja warstwy nazywam tak abym wiedzial co w nich sie znajduje. Po jakims czasie jak bedziecie mieli po kilkanascie wartw w kompozycji mozecie sie niezle pogubic, wiec radze Wam robic tak jak ja. Ja nazywam swoj solid 'napis Force Crusaders'. Wymiary okna zostawiam takie jak w calym projekcie (czyli. 480x360) i ustawiam czarny kolor.

W oknie Timeline powinna pojawic sie Wam wartswa 'napis Force Crusaders'.



Krok 3: - tworzymy obiekt

Naciskamy PPM na naszej wartswie (w moim przypadku 'napis Force Crusaders') nastepnie Effect -> Text -> Basic text. W nowym oknie wpisujecie wybrany przez siebie tekst, ustawiacie font, styl i kilka innych bajerow. Ja wpisuje 'Force Crusaders' - font Sylfaen, style Regular, Direction Horizontal i Alignment Center.

Po nacisnieciu OK, pojawia sie nowe okienko. Jest to edycja naszego tekstu, mozecie tutaj zmienic jego wielkosc, polozenie, kolor, grubosc etc.

Ja wypelnilem nastepujaco:



Aby polepszyc efekt mozemy troche 'rozmazac' napis. W tym celu nalezy nacisnac PPM na naszej wartswie Effect -> Blur & Sharpen -> Guassian Blur. Ustawcie Blurriness na 1,5.

Krok 4: - animacja Shine

Naciskamy PPM na naszej warstwie, nastepnie Effect -> Trapcode -> Shine.

Ja uzylem nastepujace parametry:



Widzicie jasna, fioletowa powloke przy 'Source Point'? To jest efekt dodania 'key frame'. Jest to jakby checkpoint dla programu. Zapamietuje, ze w tym miejscu na osi czasu (timeline) efekt ma miec takie a nie inne parametry. Source Point jest odpowiedzialny za polozenie efektu. Jak juz wprowadzilsicie wszystkie parametry i key frame spojrzcie na os czasu.

Suwak (pionowa kreska) jest ustawiona na 0:00s. Czas sprawic by efekt dzialal w czasie. Przesuncie 'suwak' na 6 sekunde (to dosc dlugo jak na jeden efekt, ale przynajmniej bedziecie sie mogli delektowac fajnym efektem). Ponizej macie screen przedstawiajacy zmiane polozenia w animacji.



Krok 5: - wyeksportowanie animacji

Aby wyciagnac z programu swoja animacje wystarczy nacisnac File -> Export -> AVI (w moim przypadku).

Nazywamy plik i wybieramy miejsce w ktorym ma zostac zapisany nasz 'filmik'. Po zapisaniu pliku powinno pojawic sie nowe okienko odhaczamy 'Sound'. W Video naciskamy settings, wybieramy rodzaj kompresji i jej jakosc. Ja nie kompresuje w ogole (None) aby uzyskac jak najlepszy efekt. Naciskamy dwa razy OK. Czekamy az program skonczy eksportowanie i mozemy wlaczyc nasz nowy plik.

To by bylo na tyle :).

Gotowa animacja - klik.

Autorem jest Uczeń Shaggy'FC
Ostatnia zmiana: 20060606 15:47:13